دسته بندی نشده

عوارض عمل لیفت ابرو | از سیر تا پیاز خطرات تا توصیه ها (سال 1402)

مقایسه لیفت ابرو بدون جراحی و با جراحی

عوارض عمل لیفت ابرو و راهکارهای مفید برای کاهش این عوارض در این مقاله برای شما جمع آوری شده است.

چند روز پیش به عیادت یکی از دوستانم رفتم که به تازگی عمل لیفت ابرو انجام داده بود. توقع داشتم چهره جدید دوستم از این رو به آن رو شده باشد و یک خانوم زیبا با ابروهای بالا کشیده و چشمهای گربه‌ای را ببینمT اما چشمتان روز بد نبیند! انگار که عروس مردگان رو به رویم نشسته باشد. دختری با دور چشمان سیاه و ورم کرده، زیر ابروها پر از خون مردگی و عفونت و… . خلاصه که نه تنها زیباتر نشده بود بلکه به معنای واقعی کلمه آمده بود ابرویش را درست کند و زده بود چشمش را هم کور کرده بود!

نمونه جراحی لیفت ابرو با مجموعه دکی یاب
نمونه جراحی لیفت ابرو با مجموعه دکی یاب

اگر از من بپرسید می‌گویم بزرگ‌ترین اشتباهش این بود که بدون پرسش و تحقیق خودش را به دست اولین پزشکی که دید، سپرد. این درحالی بود که من چند ماه قبل با مشاوره تخصصی تیم دکی یاب یک پزشک مناسب برای جراحی لیفت ابرو انتخاب کردم و حتی با پرداخت هزینه‌ای کمتر نسبت به دوستم نتیجه بسیار رضایت بخشی گرفتم. اگر شما هم قصد انجام عمل لیفت ابرو دارید می‌توانید از طریق دکمه زیر با کارشناسان دکی یاب تماس بگیرید و بعد از دریافت مشاوره با اطمینان خاطر عمل را انجام دهید.

لیفت ابرو چه عوارضی دارد؟

عمل لیفت ابرو با مشاوره مجموعه دکی یاب
عمل لیفت ابرو با مشاوره مجموعه دکی یاب

لیفت ابرو یکی از عمل‌های زیبایی است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده و بسیاری از افراد برای جوانسازی و شادابی چهره خود این عمل را انجام می‌دهند. اما این عمل هم مانند هر  جراحی‌ دیگری ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است پیش از انجام آن از این عوارض آگاهی داشته باشید. عوارضی از جمله عفونت، خونریزی، جوش نخوردن محل زخم، لخته‌های خونی، عوارض بیهوشی، بالا رفتن خط رویش مو، آسیب، ضعف یا فلج عضلات صورت، عدم تقارن صورت، بی حسی یا خارش شدید پوست، افتادگی پلک، درد شدید، تغییر رنگ و تورم پوست، احتمال نیاز به جراحی ترمیمی و… که در ادامه بیشتر درمورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد:

برای دریافت اطلاعات کامل‌تر می‌توانید مقاله لیفت ابرو را مطالعه کنید.

خون مردگی شایع ترین عوارض عمل لیفت ابرو

افرادی که فشار خون بالا یا غلظت خون دارند ممکن است بعد از عمل لیفت دچار هماتوم شوند. هماتوم را می توان در بسیاری از موارد با استفاده از کمپرس سرد بهبود بخشید، اما اگر شدت آن زیاد بود بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

نکروز پوستی یکی از عوارض عمل لیفت ابرو

نکروز یا از بین رفتن پوست نیز یکی از عوارضی است که ممکن است بعد از عمل لیفت ابرو ایجاد شود. البته نکروز پوستی بیشتر برای افرادی رخ می‌دهد که از دخانیات و مشروبات الکلی استفاده می‌کنند. بنابراین بهتر است که از چند روز قبل از عمل لیفت از مصرف دخانیات و الکل پرهیز کنید.

آسیب به اعصاب حسی و حرکتی پوست بعد از عمل لیفت ابرو

جراحی بدون عوارض عمل لیفت ابرو
جراحی بدون عوارض عمل لیفت ابرو

اگر در حین لیفت اعصاب حسی آسیب ببینند، بی‌حسی برای مدت طولانی‌تری روی صورت باقی می‌ماند. همچنین اگر پزشک شما تجربه کافی نداشته باشد و از برش‌های عمقی استفاده کند ممکن است اعصاب حرکتی نیز دچار اختلال شوند.

باقی ماندن جای زخم بعد از جراحی لیفت ابرو

جای زخم ها اصولا قابل مشاهده نیستند، اما برای احتیاط بیشتر لازم است نکات بهداشتی را به درستی رعایت کنید.

عفونت از بعیدترین عوارض عمل لیفت ابرو

احتمال ایجاد عفونت در عمل لیفت ابرو بسیار کم است، اما افرادی که قبلا ژل تزریق کرده باشند با احتمال بالاتری ممکن است با مشکل عفونت بعد از عمل مواجه شوند.

بی حسی و خارش بعد از عمل لیفت ابرو

عمل لیفت ابرو با مجموعه دکی یاب
عمل لیفت ابرو با مجموعه دکی یاب

افرادی که حساسیت پوستی دارند ممکن است بعد از عمل با عوارضی مثل ایجاد التهاب، خارش، قرمزی، بی‌حسی‌های طولانی مدت و… روبه‌رو شوند.

تغییر رنگ پوست یکی از عوارض عمل لیفت ابرو

برخی افراد ممکن است بعد از جراحی متوجه تغییر رنگ پوست در ناحیه عمل شوند. این امر معمولا با تورم پوست همراه است، اما جای نگرانی ندارد و بعد از 72 ساعت رفع می‌شود. اگر بعد از این مدت رنگ پوست به حالت اول برنگشت باید به پزشک مراجعه کنید.

نتیجه نامطلوب از جراحی لیفت ابرو

مهم‌ترین و بدترین عارضه‌ای که ممکن است بعد از عمل پیش بیاید، رسیدن به نتیجه نامطلوب و عدم تقارن ابرو است. اگر شما در هنگام انتخاب پزشک دقت کافی نداشته باشید باید نگران این موضوع باشید که نتیجه نامطلوبی از عمل برایتان حاصل شود.

آیا لیفت ابرو باعث ریزش می شود؟

نمونه جراحی لیفت شقیقه با مشاوره مجموعه دکی یاب
نمونه جراحی لیفت شقیقه با مشاوره مجموعه دکی یاب

ریزش مو یکی از عوارضی است که ممکن است برای برخی افراد بعد از عمل لیفت ابرو پیش بیاید. افراد ممکن است در ناحیه مورد نظر به مدت چند هفته تا چند ماه دچار ریزش مو شوند. فولیکول‌های مو در محل برش‌ها ممکن است آسیب ببینند و برای مدتی ضعیف شوند و توانایی رشد آن‌ها کاهش پیدا کند. البته این یک عارضه موقتی است و بعد از مدتی برطرف می‌شود.

کدام روش لیفت ابرو بیشترین عوارض را دارد؟

نمونه عمل لیفت ابرو با مشاوره دکی یاب
نمونه عمل لیفت ابرو با مشاوره دکی یاب

لیفت ابرو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و بالتبع هر یک از این روش‌ها عوارضی خواهند داشت. با این وجود بیشترین عوارض مربوط به روش‌های تهاجمی و جراحی است. درست است که عوارض جراحی از دیگر روش‌ها بیشتر است، اما این متد یک روش دائمی است که طرفداران بسیاری دارد و شما با انتخاب پزشک مناسب می‌توانید ریسک بروز این عوارض را تا حد زیادی کاهش دهید و به نتیجه مطلوبی برسید. برای انتخاب بهترین جراح لیفت ابرو می‌توانید از طریق دکمه زیر با دکی یاب تماس بگیرید و از کارشناسان ما مشاوره تخصصی دریافت کنید.

عوارض عمل لیفت ابرو با نخ

خدمات زیبایی با مشاوره مجموعه دکی یاب

لیفت ابرو با نخ یکی از روش‌های آسان برای لیفت است، اما مانند هر روش دیگری این روش هم عوارضی دارد. از جمله عوارض عمل لیفت ابرو با نخ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احتمال ایجاد عفونت در محل ورود سوزن به پوست
  • احتمال حساسیت به نخ وارد شده
  • احتمال آسیب دیدن اعصاب موجود در پوست ابرو و پیشانی
  • کبودی، ورم و خونمردگی در محل انجام لیفت
  • باقی ماندن جای زخم بعد از لیفت
  • غیر متقارن شدن ابروها
  • ایجاد حالت کشیدگی غیر طبیعی برای چشم

عوارض لیفت ابرو با بوتاکس و ژل

جراحی لیفت شقیقه به رو ش اندوسکوپیک با مشاوره دکی یاب
جراحی لیفت شقیقه به رو ش اندوسکوپیک با مشاوره دکی یاب

لیفت با بوتاکس یکی دیگر از روش‌های محبوب لیفت ابرو است. این روش یکی از روش‌های غیر تهاجمی است که ریسک کمتری نسبت به روش‌های جراحی دارد، اما با این حال باز نمی‌توان از عوارض عمل لیفت ابرو با بوتاکس غافل شد. از جمله این عوارض می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تورم، قرمزی و کبودی در محل تزریق
  • درد و ناراحتی
  • بی حسی
  • افتادگی ابروها و پلک
  • حساسیت
  • ایجاد مشکل در تنفس، گفتار و بلع

همچنین بخوانی: هزینه لیفت ابرو در شیراز

عوارض عمل لیفت ابرو با جراحی

جراحی لیفت ابرو با مجموعه دکی یاب
جراحی لیفت ابرو با مجموعه دکی یاب

لیفت ابرو با جراحی یکی از پرریسک‌ترین روش های لیفت است که البته به دلیل نتایج دائمی مورد استقبال بسیاری از زیباجویان قرار گرفته است. اما پیش از انتخاب این روش خوب است از عوارض عمل لیفت ابرو با متد جراحی آگاه شوید و حتما برای انجام این کار به یک پزشک متخصص و مجرب مراجعه کنید. عوارض احتمالی ناشی از لیفت ابرو با جراحی عبارتند از:

  • خطرات ناشی از بیهوشی
  • عفونت
  • خونریزی
  • بالا رفتن خط رویش مو
  • عدم تقارن
  • آسیب به اعصاب حسی و حرکتی
  • فلج شدن عضلات
  • ریزش مو در اطراف محل برش
  • بی حسی یا خارش شدید
  • باقی ماندن جای زخم و اسکار

عوارض عمل لیفت ابرو در بارداری

لیفت ابرو به هر روشی که انجام شود به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و پروسه بیهوشی بهتر است در دوران بارداری و شیردهی انجام نشود تا هیچگونه عارضه و خطری پیش نیاید.

چطور از عوارض عمل لیفت ابرو پیشگیری کنیم؟

نمونه عمل لیفت ابرو با مشاوره مجموعه دکی یاب
نمونه عمل لیفت ابرو با مشاوره مجموعه دکی یاب

با انتخاب پزشک مناسب و انجام عمل در یک بیمارستان یا کلینیک معتبر می‌توانید از بروز عوارض لیفت ابرو پیشگیری کنید. بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی در جستجوی بهترین پزشک برای انجام لیفت ابرو باشید. تیم دکی یاب برای این کار در کنار شماست. کارشناسان مجموعه با نحوه جراحی و میزان مهارت پزشکان مختلف آشنایی کامل داشته و در انتخاب بهترین جراح به شما مشاوره ارائه می‌دهند.

از طرفی انجام مراقبت های بعد از عمل به صورت درست و اصولی نقش به سزایی در کاهش عوارض عمل لیفت ابرو دارد. بنابراین سعی کنید توصیه‌های پزشکتان را جدی بگیرید و مراقبت‌ها را به طور کامل انجام دهید.

مراقبت های بعد از عمل برای پیشگیری از عوارض عمل لیفت ابرو

لیفت شقیقه به روش اندوسکوپیک با مجموعه دکی یاب؛ بهترین جراح لیفت شقیقه در بوشهر
لیفت شقیقه به روش اندوسکوپیک با مجموعه دکی یاب؛ بهترین جراح لیفت شقیقه در بوشهر

در حالت کلی طول دوره بهبود بعد از لیفت ابرو بسته به روش انجام شده متفاوت خواهد بود، اما درمجموع رعایت نکات بهداشتی و موارد مراقبتی بعد از عمل تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از عوارض عمل لیفت ابرو دارد.

  • بدون مشورت با پزشک دارو مصرف نکنید.
  • مراقب محل برش ها باشید.
  • در طول دوران نقاهت از قرار گرفتن زیر نور خورشید خودداری کنید.
  • به اندازه کافی استراحت کنید.
  • با پزشکتان دائم در ارتباط باشید و توصیه های پزشک را جدی بگیرید.

بهترین پزشک جراح لیفت ابرو

نمونه جراحی لیفت ابرو بدون عوارض عمل لیفت ابرو
نمونه جراحی لیفت ابرو بدون عوارض عمل لیفت ابرو

جراحی لیفت ابرو یک روش دائمی و موثر برای بالا کشاندن ابروها حساب می شود، البته زمانی که توسط جراحی متبحر و متخصص انجام شود. در غیر این صورت ممکن است عوارض و آسیب‌های جبران ناپذیری ایجاد کند. به همین دلیل انتخاب پزشک معتبر و کاردرست اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. به همین منظور شما می‌توانید برای آشنایی کامل با جراحان لیفت ابرو مقاله بهترین دکتر لیفت ابرو در تهران و شهرستان‌ها را مطالعه کنید. در ادامه یکی از بهترین جراحان لیفت ابرو در ایران را به شما معرفی می کنیم.

دکتر خسرو برخورداری از بهترین جراحان لیفت ابرو در تهران و شیراز

دکتر خسرو برخورداری از بهترین جراحان لیفت شقیقه
دکتر خسرو برخورداری از بهترین جراحان لیفت شقیقه

دکتر خسرو برخورداری بهترین گزینه برای زیباجویانی هستند که قصد جراحی لیفت ابرو دارند. دکتر برخورداری با شماره نظام پزشکی 163075 درحال حاضر یکی از بهترین‌های جراحی لیفت ابرو در تهران و شیراز هستند. ایشان لیفت ابرو را به روش اندوسکوپیک انجام می‌دهند. هزینه جراحی اندوسکوپیک دکتر برخورداری حدودا 40 میلیون تومان است که با استفاده از تخفیف دکی یاب می‌توانید با پرداخت 35 میلیون تومان این عمل را انجام دهید. برای دریافت اطلاعات کامل تر درمورد روش اندوسکوپیک مقاله لیفت ابرو به روش اندوسکوپیک را مطالعه کنید.

جالب است بدانید اگر ساکن تهران یا شیراز نیستید ولی این جراح حاذق را برای لیفت ابرو انتخاب کرده‌اید، می‌توانید از طریق دکی یاب به صورت رایگان با این دو شهر سفر کنید و عمل زیبایی خود را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر با ما ارتباط برقرار کنید.

خدمات دکی یاب در زمینه لیفت ابرو

عمل لیفت ابرو با مجموعه دکی یاب
عمل لیفت ابرو با مجموعه دکی یاب
مجموعه دکی یاب در زمینه عمل‌های جراحی زیبایی فعالیت می‌کند و خدمات متنوع و شگفت انگیزی ارائه می‌دهد. خدمات تیم دکی یاب برای زیباجویانی که قصد عمل لیفت و زیبایی دارند و تمایل دارند کمترین میزان عوارض عمل لیفت ابرو را تجربه کنند عبارت است از:
  • مشاوره رایگان همه روزه با مشاوران مجرب
  • نوبت گیری فوری و وی آی پی ویزیت و عمل
  • رایگان کردن هزینه رفت و آمد به تهران و شیراز برای ساکنین شهرستان ها
  • نیم بها کردن هزینه ویزیت و سایر هزینه های جانبی
  • دریافت نوبت پشت سر هم برای ویزیت و عمل در دو یا سه روز متوالی برای افرادی که از شهرستان به تهران و شیراز می آیند.
  • پشتیبانی 24 ساعته بعد از عمل
  • اقساطی کردن هزینه عمل با شرایط ویژه و باور نکردنی
 برای بهره مندی از این خدمات هیجان انگیز و موارد بیشتر کافی است با ما تماس بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله دکی یاب درمورد عوارض عمل لیفت ابرو و راه‌های پیشگیری از بروز این عوارض صحبت کردیم و گفتیم از بهترین راه‌های جلوگیری از عوارض بعد از عمل، مراجعه به پزشک متخصص است. همچنین در این بخش یکی از بهترین جراحان لیفت ابرو را نیز به شما معرفی کردیم. با این وجود شما می توانید سوالات و ابهامات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید و یا با کارشناسان مجموعه ارتباط گرفته و سوالات خود را از آن‌ها بپرسید.

سوالات متداول درمورد عوارض عمل لیفت ابرو

1. عوارض لیفت ابرو قابل پیشگیری است؟

بله، با انتخاب پزشک متخصص و همچنین رعایت مراقبت های بعد از عمل می توان عوارض عمل لیفت ابرو را تا حدود زیادی کاهش داد.

هر یک از روش های لیفت ابرو عوارض خود را دارند، اما می توان گفت که عوارض روش جراحی بیش از روش های دیگر است.

از شایع ترین عوارض لیفت ابرو می توان به حساسیت، باقی ماندن جای زخم، تورم و قرمزی پوست و در برخی موارد خونریزی و عفونت اشاره کرد.

دکتر خسرو برخورداری از بهترین پزشکان جراح لیفت ابرو در تهران و شیراز هستند و جراحی را به روش اندوسکوپیک که مدرن ترین روش لیفت ابرو است، انجام می دهند.

معمولا جراح در جراحی لیفت ابرو تلاش می کند که برش ها را در محل رویش موها ایجاد کند تا قابل مشاهده نباشد. این برش ها معمولا سطحی و بسیار کوچک هستند و مشکلی ایجاد نمی کنند، اما چنانچه جای زخم شما تا مدت زیادی بهبود پیدا نکرد حتما با پزشکتان مشورت کنید.

یک نظر در “عوارض عمل لیفت ابرو | از سیر تا پیاز خطرات تا توصیه ها (سال 1402)

  1. سلیمی گفت:

    من لیفت اندوسکوپیک انجام دادم واقعا هیچ عوارض بدی نداشت. به همه توصیه میکنم به جای روش های موقتی و الکی پولشونو حروم نکنن و با روش اندوسکوپیک عمل کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.