دسته بندی نشده

معرفی 6 مورد از مهم‌ترین آزمایش های لازم قبل از عمل بینی برای تضمین سلامت شما!

آزمایش های لازم قبل از عمل بینی را بشناسیم

انجام آزمایش های لازم قبل از عمل بینی، یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار روی نتیجه نهایی عمل شماست! نمی‌شود یک‌روزه به مطب پزشک بروید و فردا بدون هیچ آزمایش و تست سلامتی، عمل بینی خود را انجام دهید!!!

درست مثل این است که بدون داشتن مواد موردنیاز برای تهیه غذا، قصد پخت آن را داشته باشید. مواد اولیه، پیش‌نیاز تهیه خوراک هستند، همان‌طور که آزمایش های موردنیاز قبل از عمل نیز پیش‌نیاز یک جراحی بی‌خطر و خوب محسوب می‌شوند!

آزمایش های قبل از جراحی بینی مشکلات سلامتی و شرایط بینی شما را به پزشک نشان می‌دهد. نگرانی بیشتر زیباجویانی که برای دریافت مشاوره به تیم دکی‌یاب مراجعه می‌کنند، هزینه‌های آزمایش های لازم قبل از عمل بینی است!

اکنون می‌خواهم به شما مژده نیم‌بها شدن هزینه تمامی آزمایشات قبل از عمل بینی را بدهم! علاوه‌بر این، شما می‌توانید با کمک تیم دکی‌یاب، هزینه عمل را به‌صورت قسطی پرداخت کنید و بعد از جراحی نیز از پشتیبانی دائم تیم دکی‌یاب بهره‌مند می‌شوید!

ما در این مقاله موارد زیر درباره آزمایش های قبل از جراحی بینی را به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم:

  • چرا انجام آزمایش های قبل از عمل بینی ضروری است؟
  • آشنایی با ضروری‌ترین آزمایشات قبل از جراحی بینی
  • چه زمانی باید برای انجام این آزمایش‌ها اقدام کنید؟

اگر قصد انجام عمل بینی دارید، باید این تست‌ها را بشناسید، بنابراین بدون اتلاف وقت به‌سراغ ادامه مطلب بروید.

چرا انجام آزمایش های لازم قبل از عمل بینی ضروری است؟

تصور کنید به یک مغازه کفش‌فروشی رفته‌اید. روبه‌روی صاحب مغازه می‌ایستید و می‌گویید: «یک کفش مناسب من برایم بیاور!» عکس‌العمل صاحب مغازه چیست؟! احتمالاً درباره سایز پا، دردهای احتمالی، مشکلات مفصلی و علایق شما می‌پرسد.

اگر این موارد را برای او آشکار نکنید، آیا صاحب مغازه می‌تواند یک کفش خوب برای شما بیاورد؟! معلوم است که نه! فکر کنم با همین یک مثال ساده متوجه دلیل ضرورت انجام آزمایش های لازم قبل از عمل بینی شده‌اید!

پزشک شما اطلاعی از شرایط سلامتی، وضعیت بارداری، سطح هموگلوبین و … ندارد! به‌طورکلی او نمی‌داند در بدن شما چه خبر است! باید بدانید که عمل بینی با بیهوشی کامل انجام می‌شود، بنابراین دانستن این نکات برای پزشک جراح شما ضروری است.

برخی بیماری‌های درونی مانع انجام عمل هستند، بنابراین باید برای حفظ سلامت خود حتماً آزمایش‌های قبل از عمل را کاملاً انجام دهید. بسیاری از افراد به‌دلیل هزینه‌های این آزمایش‌ها، از انجام آن‌ها سرباز می‌زنند! چه اشتباهی!

همان‌طور که گفتیم، نگران هزینه‌ آزمایشهای قبل از عمل بینی نباشید. اگر از طرف تیم دکی‌یاب اقدام به انجام عمل رینوپلاستی کنید، هزینه‌های جانبی شامل آزمایش‌ها، عکس‌برداری‌ها و … برای شما به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.

علاوه‌بر این موضوع، امکان اقساطی کردن هزینه‌های عمل بینی در شیراز با دکی‌یاب وجود دارد! بنابراین دیگر نگران هزینه‌ها نباشید و با دقت آزمایش‌های خود را در یک مرکز معتبر انجام دهید.

حالا که متوجه ضرورت انجام آزمایش‌ها و تست‌های قبل از عمل بینی شدید، در ادامه می‌خواهیم آن‌ها را به‌طور کامل به شما معرفی کنیم.

ضروری‌ترین آزمایش قبل عمل بینی چیست؟

انجام آزمایش قبل از عمل بینی، از بروز خطرهای احتمالی برای سلامتی شما جلوگیری می‌کند. بیشتر زیباجویان رینوپلاستی با نزدیک شدن به روز عمل جراحی بینی به‌طور عجیبی استرس دارند!

ما این موضوع را درک می‌کنیم، کاملاً طبیعی است که شما با نزدیک شدن به روز جراحی، چقدر هیجان‌زده و مضطرب می‌شوید، جراحی زیبایی بینی تأثیر چشمگیری بر زیبایی صورت شما برای تمام عمرتان می‌گذارد.

اما باید بدانید اگر تمامی آزمایش‌های زیر را انجام دهید و از وضعیت بدنی خودتان مطلع باشید، استرس و اضطراب کمتری خواهید داشت. قبل از رینوپلاستی انجام تمامی آزمایش‌ها و تست‌های پایین ضروری است:

معاینه فیزیکی: مهم‌ترین آزمایش قبل عمل بینی!

اگر کسی از من بپرسد: «مهم‌ترین و ضروری‌ترین آزمایش قبل از عمل بینی چیست؟!» مطمئن باشید پاسخ من معاینه فیزیکی پزشک شماست! معاینه فیزیکی یکی از مراحل آماده‌سازی جراحی بینی است و تأثیر مستقیمی روی نتیجه نهایی جراحی دارد.

پزشک در معاینه فیزیکی دریچه‌های بینی، اختلالات استخوانی و غضروفی، ضخامت پوست و غدد چربی را بررسی می‌کند. علاوه‌بر این، روش معمول تنفس شما نیز چک می‌شود تا مشخص شود که آیا از راه دهان یا بینی نفس می‌کشید.

این معاینات قبل از عمل به پزشک در طرح یک برنامه جراحی مناسب کمک می‌کند. او با انجام این‌گونه بررسی‌ها به شرایط استخوان بینی شما پی ‌می‌برد و پس از انجام عکس‌برداری، تصمیم نهایی را می‌گیرد.

عکس‌برداری قبل از عمل جراحی بینی

پزشک، دستیار او یا مراکز تصویربرداری جراحی پلاستیک، تصاویری باکیفیت از بینی شما از زاویه‌های مختلف ثبت می‌کنند. این تصاویر به ارزیابی بعد از عمل کمک می‌کنند و همچنین برای انجام یک جراحی مطلوب ضروری هستند.  

تصاویر معمولاً از هشت زاویه مختلف گرفته می‌شوند:

  • زاویه تمام‌رخ
  • زاویه تمام‌رخ در حالت خنده
  • نیم‌رخ چپ
  • نیم‌رخ راست
  • زاویه زیر بینی
  • زاویه بالای سر
  • سه رخ راست (زاویه مایل از سمت راست)
  • سه رخ چپ (زاویه مایل از سمت چپ)

به‌یاد داشته باشید که هنگام عکس‌برداری نباید از هیچ نوع آرایش یا عینکی استفاده کنید. این کار روی تصاویر نهایی تأثیر می‌گذارد. برای پیش‌بینی نتیجه عمل، پزشک گاهی تصاویر را با کامپیوتر دست‌کاری می‌کند. شما می‌توانید در این مرحله درباره فرم دلخواه خود با پزشک صحبت کنید.

آزمایش های لازم قبل از عمل بینی چیست؟

آزمایش hiv قبل از عمل بینی

انجام آزمایش ایدز قبل از عمل بینی، اهمیت زیادی دارد. ایدز یک بیماری نقص سیستم ایمنی است و در آن عملکرد این سیستم به‌طور قابل‌توجهی ضعیف می‌شود. گاهی بیماری ایدز، توان بیماران را در برابر شک‌های ناگهانی مانند بیهوشی، جراحی و … کم می‌کند.

علاوه‌بر این موضوع، بیماری ایدز از راه خون منتقل می‌شود، بنابراین پرسنل بیمارستان و پزشک شما برای حفظ سلامتی خودشان و سایر افراد باید از این بیماری مطلع باشند. انجام این آزمایش را هرگز قبل از عمل پشت‌گوش نیندازید!

آزمایش خون CBC قبل از عمل جراحی بینی

 تست CBC خون، اصلی‌ترین آزمایش قبل جراحی بینی است. این آزمایش با هدف بررسی شرایط بدنی و بیماری‌های انعقادی خون شما انجام می‌شود. مواردی که در آزمایش خون بررسی می‌شود، شامل گزینه‌های زیر است:

·        بررسی فاکتور HBS

 این فاکتور نشان‌دهنده قند خون شما در زمان ناشتا است. بالا بودن سطح HBS در خون مشکلاتی حین جراحی بینی شما به‌وجود می‌آورد، به همین دلیل باید این فاکتور را بررسی و قبل از انجام عمل آن را کنترل کنید.

·        بررسی فاکتور PTT و PT

 این دو فاکتور نشان‌دهنده میزان انعقاد خون شما هستند. اگر قسمتی از بدن زخم شود، این فاکتورها به محل خون‌ریزی می‌روند و با ایجاد لخته‌های خون، سرعت خونریزی را کاهش می‌دهند.

کم یا زیاد بودن این دو فاکتور در خون، مشکلات انعقاد سریع و یا کند را به‌وجود می‌آورند. انجام آزمایش  PTT و PT به تشخیص زودهنگام و حل مشکلات انعقادی خون با داروهای خاص کمک می‌کند.

در زمان انجام جراحی، مویرگ‌های بینی پاره می‌شوند، اگر فاکتورهای انعقادی مشکلی داشته باشند، خونریزی بینی قطع نمی‌شود و خطرات زیادی برای شما به‌وجود می‌آید.

آزمایش های لازم قبل از عمل بینی کدام هستند؟

·        آزمایش بارداری قبل از جراحی بینی

انجام آزمایش‌های بارداری برای بانوان قبل از عمل بینی ضروری است. داروهای بیهوشی و مسکن تأثیر بدی روی جنین می‌گذارد و برای سلامت او خطرناک است. انجام عمل بینی، تصمیمی مناسب بانوان باردار نیست!

·        آزمایش گروه خون قبل از جراحی زیبایی بینی

آزمایش نوع Rh (RH-Blood type) با هدف تشخیص آنتی‌ژن مثبت یا منفی Rh انجام می‌شود. این آنتی‌ژن نوعی گیرنده ارثی است و وجود آن باعث مثبت بودن و عدم وجود آن باعث منفی شدن می‌شود.

علاوه‌‌بر این موضوع، آزمایش تشخیص گروه خونی (ABO) نیز باید حتماً انجام ‌شود. گاهی عمل بینی با خون‌ریزی همراه است، بنابراین پزشک شما باید گروه خونی‌ و نوع Rh شما را بداند.

·        آزمایش CBC قبل از عمل زیبایی بینی

آزمایش شمارش تعداد گلبول‌های خون یا همان CBC یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین آزمایش های قبل از عمل بینی است. در این تست تعداد کلی گلبول‌های سفید، قرمز، پلاکت‌ها، هموگلوبین و … اندازه‌گیری می‌شود.

پزشک با بررسی نتیجه این تست، به مشکلات عفونی، کم‌خونی و … پی می‌برد. اگر بدن شما دچار عفونت باشد، به‌دلیل کاهش سیستم ایمنی انجام عمل خطرناک است.

کم‌خونی‌های شدید نیز گاهی مشکلات جدی ایجاد می‌کنند، اما جای نگرانی نیست. در بیشتر مواقع، کم‌خونی‌های معمولی با دارو رفع می‌شوند.

پلاکت‌ها، در انعقاد خون نقش اساسی دارند. اگر تعداد آن‌ها کم باشد، خونریزی قطع نمی‌شود و همچنین بعد از عمل روند بهبود شما کند خواهد بود!

·        آزمایش هموگلوبین قبل از عمل بینی

آزمایش تشخیص سطح هموگلوبین در خون، بسیار ضروری است، می‌دانید چرا؟! این آزمایش قبل از جراحی بینی به پزشک شما مشکلات کم‌خونی یا فقط آهن را نشان می‌دهد.

هموگلوبین نوعی پروتئین در خون است و وظیفه آن انتقال اکسیژن لازم از ریه‌ها به سایر بافت‌ها و اندام‌ها بدن شماست. کاهش سطح این فاکتور در خون، می‌توانید دلایل زیادی از جمله کم‌خونی، مشکلان کبدی، ریوی یا قلبی داشته باشد.

علاوه‌بر تمامی تست‌های بالا، بررسی عملکرد کبد قبل از جراحی اهمیت زیادی دارد، برویم در قسمت بعدی با آزمایش قبل از جراحی بینی برای کبد آشنا شویم.

اهمیت آزمایش های لازم قبل از عمل بینی

 آزمایش‌ های لازم قبل از عمل بینی برای سنجش عملکرد کبد

خون در تمامی بدن می‌چرخد، مواد لازم سلول‌ها را به آن‌ها داده و مواد زائد را از آن‌ها می‌گیرد. در نهایت وارد کبد شده و تصفیه می‌شود. در واقع کبد ارگان تجزیه داروها و مواد شیمیایی در بدن است. اختلال در عملکرد کبد، مشکلات زیادی برای سایر اندام‌ها به‌وجود می‌آورد.

همان‌طور که می‌دانید، عمل جراحی بینی با بیهوشی کامل انجام می‌شود. اگر کبد شما دچار مشکل باشد، قادر به تجزیه داروی بیهوشی در بدن شما نیست! بنابراین سنجش عملکرد کبد، پراهمیت‌ترین آزمایش قبل عمل بینی است.

آزمایش‌های کبد با سنجش میزان تعداد مشخصی از فاکتورهای کبدی در خون، صحت عملکرد کبد را مشخص می‌کنند. این آزمایش‌ها شامل موارد زیر است:

·        آزمایش HBsAg قبل از جراحی بینی

آزمایش HBsAg با هدف تشخیص بیماری هپاتیت ب قبل از عمل بینی انجام می‌شود. اگر آنتی‌ژن  HBsدر خون وجود داشته باشد، آن فرد مبتلا به هپاتیت ب است. این بیماری از راه خون یا سایر مایعات بدن منتقل می‌شود.

هپاتیت ب یک بیماری عفونی کبدی جدی است و در اثر ویروس HBV به‌وجود می‌آید. در موارد شدید، این بیماری سرطان یا سیروز کبدی ایجاد می‌کند. به‌طورکلی درمانی برای آن وجود ندارد اما تزریق واکسن به پیشگیری از ابتلا به این ویروس کمک می‌کند.

با انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توان از انتقال این بیماری جلوگیری کرد. پرستاران و پزشک جراح باید از وجود ویروس هپاتیت ب در بدن زیباجو مطلع باشند تا اقدامات لازم برای حفظ سلامتی را انجام دهند.

با آزمایش های لازم قبل از عمل بینی آشنا هستید؟

·        آزمایش HCV Ab قبل از عمل بینی

آزمایش HCV Ab برای تشخیص وجود ویروس هپاتیت سی در بدن زیباجو انجام می‌شود. بیماری هپاتیت سی از راه خون منتقل و باعث مشکلاتی مانند نارسایی، سرطان یا آسیب شدید به کبد می‌شود.

انجام آزمایش به تشخیص این بیماری در زیباجو کمک می‌کند. این‌گونه سلامت شما و سایر افراد بیمارستان به خطر نمی‌افتد. علاوه‌بر کبد، کلیه‌های شما نیز باید قبل از انجام عمل بینی بررسی شوند.

سنجش عملکرد کلیه‌ها از آزمایشات قبل جراحی بینی

وظیفه کلیه‌ها، تصفیه خون و دفع موارد زائد از بدن است. بنابراین صحت عملکرد این اندام قبل از هرگونه جراحی باید بررسی شود. اگر کلیه‌ها قادر به دفع مواد بیهوشی از بدن شما نباشند، مشکلات زیادی برایتان به‌وجود می‌آید.

برای سنجش عملکرد کلیه، آزمایش خون و ادرار انجام می‌شود. فاکتورهای اندازه‌گیری شده به پزشک درباره کلیه‌تان اطلاعات زیادی می‌دهد، هر کلیه سالم تعدادی از موارد مضر را دفع و از دفع سایر موارد ضروری جلوگیری می‌کند.

در آزمایش قبل جراحی بینی برای سنجش صحت عملکرد کلیه‌ها، موارد زیر اندازه‌گیری می‌شود:

·        سنجش میزان کراتنین (Creatinine) در خون

در نتیجه سوخت‌وساز ماهیچه‌ها ماده‌ای به‌نام کراتنین (Creatinine) تولید می‌شود. کلیه‌ها وظیفه دفع این ماده را از بدن برعهده دارند. اگر در آزمایش‌های شما میزان کراتنین خون‌تان زیاد باشد، نشان‌دهنده وجود مشکل در عملکرد کلیه‌هاست.

·        آزمایش سنجش میزان اوره در خون

 آزمایش Blood Urea Nitrogen با هدف سنجش میزان اوره خون انجام می‌شود. کلیه‌ها مسئول دفع اوره از بدن هستند، بنابراین مقادیر بالای اوره نشان‌دهنده وجود مشکلی در کلیه‌‌هاست.

در این قسمت شما با تمامی آزمایشات قبل از جراحی بینی آشنا شدید. هرگز نگران هزینه‌های این آزمایش‌ها نباشید، تیم دکی‌یاب کنار شماست! اگر از طرف دکی‌یاب اقدام به انجام رینوپلاستی کنید، هزینه آزمایش های قبل از عمل بینی برای شما به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود!

علاوه‌بر این، امکان اقساطی کردن هزینه‌های عمل با دکی‌یاب نیز وجود دارد! بنابراین بدون نگرانی درباره قیمت‌ها همین‌الان عکسی از بینی خود برای مشاوران ما بفرستید، تا ما بهترین پزشک مناسب بینی شما را معرفی کنیم.

سؤالی که همه زیباجویان هنگام مشاوره با دکی‌یاب می‌پرسند این است: «زمان مناسب برای انجام آزمایش قبل عملی بینی چیست؟!» برویم در ادامه مطلب به این موضوع پاسخ دهیم.

زمان مناسب برای آزمایشات قبل از عمل بینی چیست؟

آزمایشهای قبل از عمل بینی با هدف بهبود شرایط بدنی شما و شناسایی مشکلات سلامتی‌تان انجام می‌شوند. اگر هفته آخر این آزمایش‌ها را انجام دهید، زمان کافی برای مصرف دارو و بهبود شرایط بدنیتان را ندارید.

بهترین زمان برای انجام آزمایشات قبل جراحی بینی، بین سه هفته تا یک ماه قبل از تاریخ عمل شماست. در این مدت شما می‌توانید مشکلات احتمالی درونی بدن‌تان را با مصرف داروهای لازم رفع کنید.

ضرورت بالای آزمایش های لازم قبل از عمل بینی

 

تصویر بدون عوارض بعد از عمل بینی

درنهایت متوجه ضرورت انجام آزمایش های قبل از عمل بینی شدید؟

قبل از جراحی بینی هرگز مشاوره عمل را لغو نکنید! در مورد نگرانی‌ها و انتظارات خود با جراح حرف بزنید. اگر بینی شما مشکلی مانند انحراف تیغه بینی یا سایر مشکلات تنفسی دارد، حتماً قبل از جراحی به پزشک خود اطلاع دهید.

انجام آزمایش های لازم قبل از عمل بینی را هرگز دست‌کم نگیرید و پشت گوش نیندازید! این تست‌ها به پزشک شما در تشخیص مشکلات سلامتی و تعیین روش عمل کمک می‌کند. هیچ نگرانی نیز درباره هزینه آزمایش های لازم قبل از عمل بینی نداشته باشید!

تیم دکی‌یاب هزینه ی عمل بینی در شیراز را برای شما قسطی می‌کند، علاوه‌بر این تمامی هزینه‌های آزمایشات قبل از عمل بینی به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شوند. پشتیبانی 24 ساعته از شما زیباجویان، یکی دیگر از خدمات تیم دکی‌یاب است.

شما می‌توانید بعد از عمل در دوره نقاهت، سؤالات خود را از مشاوران دکی‌یاب بپرسید. همچنین چسب بینی شما بعد از عمل رایگان خواهد بود!

آیا شما تجربه‌ای از انجام آزمایش های قبل از عمل بینی دارید؟ مشتاقانه منتظر شنیدن تجربیات شما هستیم. فراموش نکنید این مقاله مفید را برای تمامی کسانی که قصد انجام عمل بینی دارند، بفرستید.

 

 

 

آدرس و موقعیت مکانی مجموعه دکی یاب.

دیدگاهتان را بنویسید

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.